نکات مهم آزمون آیلتس


آزمون IELTS به طور مشترک توسط سه سازمان بین‌المللی که سالهاست در امر آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند برگزار می‌شود:
    •    • شورای فرهنگی بریتانیا
    •    • موسسه توسعه بین‌المللی آموزش‌ عالی استرالیا
    •    • سندیکای آزمون‌های محلی دانشگاه کمبریج


همه ساله بیش از 1,000,000 آزمون آیلتس در سراسر جهان برگزار می‌شود. با این تعداد، این آزمون سریعترین رشد را در مقایسه با دیگر آزمون‌های زبان انگلیسی داراست. بعلاوه این آزمون سطح تازه‌ای از نوآوری، دقت و پژوهش را معرفی کرده است.

 

انواع آزمون آیلتس:
آزمون IELTS در دو نوع مختلف Academic و General Training برگزار می‌شود.

 

آزمون Academic:

آزمون Academic توانايی انگليسی داوطلبانی را می‌سنجد که قصد دارند تحصيلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در يک دانشگاه انگليسی زبان ادامه دهند. يکی از مهمترين شرط‌های پذيرفته‌شدن در اين دانشگاه‌ها فراهم آوردن سطحی قابل قبول از نمره اين آزمون می‌باشد.

آزمون General Training:

نوع General Training آزمون آیلتس معلومات داوطلبان را در سطحی وسيعتر و در بستری علمي اجتماعی می‌سنجد. آزمون General Training برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصيلات ‌دانشگاهی خود را در کشوری انگليسی زبان به ‌پايان برسانند و يا به‌منظور گذراندن دوره‌های کوتا‌ه‌ مدت کاری يا دست‌يافتن به ‌فرصت‌های شغلی قصد سفر به اين کشور‌ها را دارند. به‌علاوه کارنامه اين آزمون از جمله مدارکی است که در جريان بررسی پرونده‌های مهاجرت کشورهای استراليا، نيوزلند و کانادا از متقاضيان طلب می‌شود.

 


در آزمون IELTS توانايی‌های شنيدن، خواندن، نوشتن، و صحبت‌کردن در چهار قسمت جداگانه سنجيده می‌شود. در حاليکه توانايی شنيداری و صحبت‌کردن داوطلبان آزمونAcademic و General Training به‌ روش کاملاً ‌مشابهی صورت می‌گيرد، هر يک از اين دو گروه، سوالات جداگانه‌ای درقسمت‌های خواندن و نوشتن دريافت می‌کنند.
آزمون IELTS به نوعی طراحی شده که قادر است ميزان معلومات داوطلبان در سطوح مختلف از زبان انگليسی را سنجيده و با توجه به استاندارد IELTSطبقه‌بندی کند. شرکت‌کنندگان در اين آزمون به طيف متنوعی از سوالات بسيار ساده تا بسيار مشکل پاسخ می‌دهند و در پايان با توجه به نمره‌ای که از هر‌يک از چهار‌بخش مختلف دريافت‌کرده‌اند سطحی مابين نا‌آشنای کامل به زبان انگليسی، با نمره 0، تا سطح آشنای کامل به زبان انگليسی، با نمره 9،طبقه‌بندی می‌شوند.


با توجه به آنچه از نتایج آزمونها و گفته هاي زبان آموزان بر می آید، اخذ این مدرک چنان هم سهل الوصول نیست! شرکت در کلاسهای مختلف، مطالعه منابع درسی متفاوت از جمله راهکاری متداول برای موفقیت در آزمون هستند. بدون شک آموزش همواره نیازمند ارزیابی و بررسی روند پیشرفت است. خصوصاً در مواردی چون آزمون IELTS آشنایی با انواع سؤالات، مدیریت زمان در آزمون و روش های پاسخگویی به سوالات موضوعاتی به مراتب حائز اهمیت هستند.

 

سيستم آموزشي IELTS در غزالينو:
دوره‌هاي آمادگي آزمون IELTS در مرکز آیلتس غزالينو يکي ديگر از دوره‌هايي است که به منظور ارتقا سطح زبان دانشجويان و آمادگي آن‌ها براي شرکت در آزمون‌هاي بين المللي برگزار مي‌شود. جهت تعيين سطح ورود به دوره، مهارت‌هاي زباني دانشجويان در يک آزمون کتبی و شفاهي سنجيده مي‌شود. پس از اين آزمون، نتايج در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد. داوطلبانی که از لحاظ دانش زبانی در سطح پیش متوسطه یا بالاتر باشند باشند می توانند در یکی از دوره های آماده سازی آزمون آیلتس شرکت کنند. همچنین داوطلبان پس از گذراندن دوره دوم و سوم می توانند در کارگاه های شبیه سازی آزمون آیلتس شرکت کنند. مفتخریم با برگزاری آزمون های هماهنگ، استاندارد و ارائه برنامه ریزی مطالعه ، پشتیبانی آموزش و جلسات رفع اشکال، شما را در هر چه راحت تر پیمودن این مسیر راهنمایی می نماییم.


بدون‌ شك‌ مي‌توان‌ مهمترين‌ علت‌ عدم‌ موفقيت‌ داوطلبان‌ ايراني‌ در آزمون‌ IELTS را عدم‌آشنايي‌ داوطلبان‌ با شرايط‌ واقعي‌ برگزاري‌ آزمون‌ بين‌المللي ‌IELTS دانست. غزالينو در يك‌ برنامه‌ منسجم‌ طي 4 مرحله‌ برگزاري‌ آزمونهاي‌ استاندارد بين‌المللي ‌ IELTS Mock Exam اين‌ نقيصه‌ مهم‌ را كاملاً برطرف‌ نموده‌ است‌. هر مرحله‌ از مجموعه‌ آزمونهاي‌ غزالينو، جامع‌ بوده‌ كه‌ در واقع‌ يك‌ شبيه‌ سازي‌ كاملاً استاندارد شده‌ آزمون‌ اصلي IELTS مي‌باشد. آزمونهاي غزالينو از لحاظ‌ بار محتوايي‌ و شرايط‌ برگزاري‌ آن‌ در مقايسه‌ با ساير آزمونها متداول‌ دركشور و مؤسسات‌ آموزشي‌ برگزار كننده‌ اين‌ دوره‌ها از شرايط‌ منحصر به‌فردي‌ برخوردار است‌.


موفقیت های چشمگیر زبان آموختگان مرکز آنلاين زبانهای خارجه غزالينو در آزمون های برگزار شده آیلتس، مؤید کارآمدی و سودمندی دوره های آمادگی برای آزمون آیلتس در این مرکز می باشد.

 

جدول دوره های آمادگی آزمون آیلتس در مرکز آیلتس غزالينو:

ContentBand ScoreLevelsCourses
Speaking-Listening-Reading-Writing3 - 4.5Pre-intermediateIELTS 1
Speaking-Listening-Reading-Writing4.5 – 5.5IntermediateIELTS 2
2 tests plus 2- problem solving- sessions5.5 - 6IntermediateWorkshop 1
Speaking-Listening-Reading-Writing6 - 7.5Upper-intermediateIELTS 3
2 tests plus 2 problem solving sessions7.5 - 8AdvancedWorkshop 2


















 

سبد خرید