آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

یادگیری زبان اصلی ترین دغدغه افراد برای مهاجرت به خارج از کشور است . بسیاری از افراد با اهداف خاصی به کشورهای دیگری مهاجرت می کنند یکی از اصلی ترین مسائل در مهاجرت به خارج از کشور این است که زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید زمانی که وارد یک کشور دیگر شدید با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. معمولا یادگیری زبان برای مهاجرت، به تلاش و توانایی افراد بستگی دارد .زمانی که بدون قصد مهاجرت زبان می آموزید به راحتی و با خیال راحت می توانید به یادگیری بپردازید اما زمانی که قصد مهاجرت دارید ممکن است استرس داشته باشید و این استرس موجب شود تا یادگیری شما با کیفیت خوبی صورت نگیرد. یکی از مهم ترین راه های در مهاجرت این است که بتوانید به خوبی صحبت کنید. به همین دلیل توصیه می شود قبل از مهاجرت به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

 

مهم ترین دلایل مهاجرت به خارج از کشور

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی به خارج از کشور مهاجرت می کنند که از جمله مهم ترین دلایل مهاجرت به کشورهای خارجی، مهاجرت کاری ، تحصیلی و یا مهاجرت به قصد سرمایه گذاری است که در پایین برای شما بیان خواهیم کرد و شما باید با نحوه یادگیری زبان برای مهاجرت به خارج از کشور را بدانید.

۱. مهاجرت کاری

اگر می خواهید برای پیدا کردن شغل خوب به خارج از کشور مهاجرت کنید باید به طور کامل به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید کار خوب و مناسبی پیدا کنید. اگر شما تسلط کافی به زبان نداشته باشید باید بدانید که شغل خوبی نیز پیدا نخواهید کرد و باید به سمت شغل های پایین تر روی بیاورید و شغل های پایین نیز درآمدهای خوبی نخواهند داشت. برای پیدا کردن شغل میتوانید میتوانید از پیشنهادات شغلی یا  Job offers استفاده کنی

۲. مهاجرت تحصیلی

اگر هدف شما از مهاجرت، تحصیل است حتما باید زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید و به آن تسلط کافی داشته باشید زیرا همه کتاب های درسی شما به زبان انگلیسی خواهد بود و همه اساتید به زبان انگلیسی صحبت خواهند کرد. اگر زبان انگلیسی شما سطح پایین باشد باید دوره های آموزش را بگذرانید تا بتوانید به کالج یا دانشگاه وارد شوید و در دانشگاه به راحتی تحصیل نمایید. البته در مورد تحصیل موضوع کمی متفاوت است . برای مهاجرت به خارج از کشور معمولا نیاز به آموزن های مختلفی همچون IELTS است . پس یادگیری زبان در بسیاری از موارد از واجبات است اما در مورد کار کمتر به این امر اجبار میشود و در حدی که بتوان ارتباط عامیانه برقرار کرد کافیست ( البته بعضی از کشور ها برای دادن ویزای کاری هم آزمون زبان میگیرند اما نه همه) و بیشتر تخصص برایشان اهمیت دارد.

 

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

با توجه به اینکه می خواهید به خارج از کشور مهاجرت کنید ابتدا باید هدف از مهاجرتتان را بدانید و سپس اقدام به یادگیری زبان انگلیسی نمایید زیرا اگر هدف شما از مهاجرت ادامه تحصیل است باید یادگیری زبان را کمی متفاوت تر کنید و به صورت پیشرفته اقدام به یادگیری آن نماید. راه ها و روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت باید با رعایت برخی از اصول انجام شود تا بتوانید به راحتی آن را بیاموزید و در هنگام مهاجرت دچار مشکل نشوید و به خوبی بتوانید با افراد خارج از کشور ارتباط برقرار نمایید.

 

بهتر است برای یادگیری زبان آرامش خود را حفظ کنید.

به طور کلی می توان گفت که مهاجرت کار راحتی نیست و جدا از دوری خانواده باید برخی از استرس های دیگر مانند مصاحبه با سفارتخانه، گرفتن نمره و … را نیز کشید. باید قبل از مهاجرت بدانید که مهاجرت کردن استرس های زیادی دارد و بدون مشکلات نمی توان به جایی مهاجرت کرد به همین دلیل بهتر است در یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت، آرامش خود را حفظ کنید و هر اتفاقی که رخ داد نا امید نشوید و تلاشتان را بیشتر نمایید.

تا جایی که امکان دارد زبان انگلیسی را همینجا یاد بگیرید!

این موضوع واقعیت دارد که همه ما انگلیسی را در یک محیط کاملا انگلیسی زبان خیلی بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیریم (چون مجبور هستیم!). به همین خاطر خیلی‌ها از امکان ادامه یادگیری زبان انگلیسی در کشور مقصد استقبال می‌کنند.

از طرف دیگر، مکالمه در کلاس‌ های زبان انگلیسی با مکالمه در کشورهای انگلیسی‌ زبان، بسیار متفاوت است. لهجه و آهنگ کلام صحبت در کشورهای انگلیسی‌زبان، حتی برای زبان‌آموزانی که مدرک تافل یا آیلتس خود را گرفته‌اند راحت نیست. حالا تصور کنید هیچ‌ دانشی از زبان انگلیسی نداشته باشید و بخواهید در کشور مقصد، شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید. در این صورت مسلماً به مشکل برخواهید خورد.

شاید مجبور شوید از شغل دلخواهتان صرف‌نظر کنید چون به زبان انگلیسی مسلط نیستید. بسیاری از کارفرماها از شما می‌خواهند حداقل بتوانید منظورتان را به زبان انگلیسی بیان کنید. چنانچه این مهارت را نداشته باشید، مجبورید در مغازه‌ها یا شرکت‌هایی مشغول به کار شوید که ایرانیان مقیم، متصدی آن‌ها هستند.

در این صورت، شما با دو مشکل مواجه می‌شوید. اولاً تعداد شرکت‌ها و مشاغلی که در کشور میزبان، توسط ایرانیان مقیم مدیریت می‌شوند، کم است و باید برای به دست آوردن شغل با افراد بیشتری رقابت کنید. در این صورت، واضح است افرادی اولویت‌ دارند که توانایی مکالمه به زبان انگلیسی را داشته باشند. درست است که آن شرکت‌ها توسط ایرانیان مقیم، دایر و اداره می‌شوند، اما ممکن است مشتریان یا همکاران بومی داشته و لازم باشد بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

مشکل دوم این است که چنانچه از انگلیسی‌زبان‌ها فاصله بگیرید، نمی‌توانید به سرعت به زبان انگلیسی مسلط شوید. چه‌ بسا ایرانیانی که سال‌هاست در یک کشور دیگر زندگی می‌کنند اما به همین خاطر هنوز به زبان انگلیسی مسلط نشده‌اند.

 

سبد خرید